سرورها از آن دسته تجهیزات شبکه هستند که در هر مجموعه ای که در زمینه راه اندازی شبکه اقداماتی داشته اند و قصد دارند از خدمات شبکه بهره مند شوند ،  با اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای کارایی بهتر و بهره وری بیشتر لازم است نصب و راه اندازی سرور توسط کارشناس و به صورت تخصصی انجام شود. شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود با ارائه ی خدمات تخصصی در این زمینه خدمات متفاوتی در اختیار شما قرار می دهد.

نصب و راه اندازی سرور

نصب و راه اندازی سرور یعنی چه؟

سرور در لغت به معنی سرویس دهنده است و وظیفه ی آن ارائه ی خدمات به کاربران است. معمولاسیستم های کامپیوتری از طریق سوئیچ به سرور متصل می شوند تا نرم افزارها و فایلها و سایر سرویس ها را در اختیار کاربران قرار دهند. بعد از خرید سرور به کلیه کارهایی که سرور را برای اسفتاده و بهره وری آماده می کند نصب و راه اندازی سرور می گویند.

زمانی که در یک مجموعه از سرور استفاده می شود عموما ساختار شبکه به این صورت است که سیستم های کامپیوتری ، پرینتر ها و … از طریق کابل به سوئیچ متصل شده و در ادامه سوئیچ به سرور مورد نظر متصل می شود. سرویس ها و نرم افزارهای مورد نیاز کاربران روی سرور نصب و راه اندازی می شود و در ادامه از طریق شبکه و با کمک اتصالات ذکر شده مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. تمامی این اقدامات که سرور را برای استفاده آماده می کند باید توسط کارشناس و متخصص به شبکه های کامپیوتری و تجهیزات شبکه انجام شود تا در آینده نیز شاهد هیچ مشکلی در شبکه نباشید.

راه اندازی سرور شبکه

چه خدمات در زمینه سرور ارائه می شود؟

سرور ها از تجهیزات کاربردی برای استفاده بهتر از خدمات شبکه های کامپیوتری می باشند که در این راستا شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود در زمینه مشاوره خرید سرور و نصب و راه اندازی سرور خدمات خود را ارائه می کند که در ادامه به تفصیل جزئیات خدمات شرح داده شده است.

خرید سرور : سرور ها از آن دسته تجهیزاتی هستند که در کنار تنوع بالا در مقایسه با سایر تجهیزات شبکه قیمت به مراتب بالاتری دارند بنابراین باید در خرید آن نهایت حساسیت را به کار برد و پیش از خرید اطلاعات کافی در این رابطه کسب کرد و با دید باز انتخاب کنید. اسنبل کردن سرور کاری تخصصی است که باید در تهیه آن دقت بالایی به خرج داد. مجموعه چینود در ابتدا اقدام به نیاز سنجی می کند. لیستی از  نرم افزارها و سرویس های مورد نیاز مجموعه و … را جمع آوری می کنند و متناسب با آن اجزای مناسب را انتخاب می کنند به علاوه در تمامی مشاوره های خود آینده نگری نیز خواهد داشت تا در صورت گسترش مجموعه مجبور به تعویض سرور یا خرید سرور اضافه نباشید.

به عنوان مثال ابتدا با در نظر گرفتن سرویس هایی که قصد راه اندازی آن را دارید ، نرم افزارهایی که در مجموعه استفاده می شود و فضایی که هر یک استفاده می کنند مشخص می شود که چه تعداد و چه نوع هارد با چه حجم و سرعتی لازم است تهیه شود. در انتخاب رم , cpu ، پاور و … تمامی این موارد در نظر گرفته می شود ، ما در تمامی این مراحل آینده نگری خواهیم داشت تا حداقل نیاز شما ظرف پنج سال آینده برآورده شود.

بعد از تهیه اجزای داخلی سرور و با توجه به نوع ، تعداد و ظرفیت آن ها سرور با generation مناسب (g7 ، g8 ، g9 ، g10 و …) را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است همیشه ارزانترین سرور لزوما بهترین و مناسب ترین است. سروری مناسب است که علاوه بر اینکه در عین حال قیمت مناسبی دارد هزینه های شما را نیز در آینده کاهش خواهد داد و پاسخگوی نیاز مجموعه شما طی سالهای آینده نیز خواهد بود.

نصب و راه اندازی سرور : راه اندازی سرور در قالب چند مرحله ارائه می شود که شامل استقرار سرور ، تنظیمات سرور ، نصب سیستم عامل ، نصب سرویس ها و نرم افزار ها می باشد که در ادامه هر یک را شرح داده ایم :

استقرار سرور : وقتی سرور را اسنبل شد باید مکان مناسبی را برای استقرار سرور در نظر بگیرید و شرایط مناسبی برای نگهداری و cooling سرور فراهم شود که از نظر فنی مورد تائید باشد تا در آینده مشکلاتی نظیر آتش سوزی و … ایجاد نشود که هم سلامت سرور را تحدید کند و هم امنیت فایل ها و اطلاعاتتان به مخاطره بیافتد.

تنظیمات سرور : اولین و مهم ترین گام بعد از استقرار سرور کانفیگ و پیکربندی سرور است مهم ترین تنظیماتی که در این مرحله می توان انجام داد تنظیمات Raid و ILO می باشد.

نصب سیستم عامل : برای اینکه بتوانید سرویس های مورد نیاز خود را پیاده سازی کنید ابتدا باید سیستم عامل مناسب برای مجازی سازی سرور را انتخاب و نصب کنید برای اینکه بتوانید به صورت کامل از تمام منابع آن استفاده کنید.که پرکاربردترین آن ها Esxi از شرکت vmware و Hyper-v از شرکت ماکروسافت می باشد.

نصب نرم افزارها و سرویس ها : زمانی تنظیمات و نصب سیستم عامل به پایان رسید نوبت به نصب سرویس های مختلف مانند بکاپ سرور ، مانیتورینگ ، فایروال و … و نرم افزارهای کاربردی شرکت مانند نرم افزارهای حسابداری و … می باشد.

خدمات سرور مناسب چه کسانی است؟

خدمات ما در زمینه نصب و راه اندازی سرور مناسب تمامی مشاغل و کسب و کارهایی است که از شبکه های کامپیوتری برای بهبود وضعیت کاری خود استفاده می کنند و قصد خرید سرور یا بهره برداری از سرور خریداری شده را دارند ولی یا خود دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارند یا کارشناس IT مستقر در مجموعه حضور ندارد مانند کارخانه ها ، شرکت و موسسات ، بانک ها ، آموزشگاه ها و مدارس و سایر مشاغل آزادی که از شبکه استفاده می کنند. در صورتی که این کار اصولی و تخصصی انجام نشود ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که علاوه بر اتلاف هزینه های انجام شده ممکن است اتلاف زمان را نیز به دنبال داشته باشد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود مانند راه اندازی شبکه ، پشتیبانی شبکه ، امنیت شبکه ، خدمات پسیو شبکه و … می توانید همه روزه از ساعت 7 الی 22 با شماره های 02133816490 و 09195330535 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

نوشتهٔ قبلی
پشتیبانی شبکه در سهروردی
نوشتهٔ بعدی
ILO چیست و چه کاربردی دارد؟
فهرست