پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری یکی از مهم ترین مسائلی است که بعد از راه اندازی شبکه برای اطمینان از پایداری وضعیت شبکه باید به آن توجه کرد. در این مقاله شما را با جزئیات این سرویس آشنا خواهیم کرد , مشاورین فناوری اطلاعات چینود ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه در تهران می باشد , جهت آشنایی بیشتر در ادامه به معرفی این سرویس پرداخته ایم:

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری یکی از خدماتی است که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه در اختیار مشتریان قرار می گیرد. با توجه به وابستگی کسب و کارهای امروزی به کامپیوتر و گسترش استفاده از شبکه های کامپیوتری , پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از نیازهای اساسی هر مجموعه ای می باشد که اقدام به راه اندازی شبکه کرده است.

تعریف کلی

به طور کلی به تمامی اقداماتی که برای نگهداری , عیب یابی , گسترش شبکه صورت می گیرد خدمات پشتیبانی شبکه گفته می شود. هدف از ارائه این خدمات , پایدار کردن وضعیت سرویس های موجود در شبکه و افزایش کارایی آنها , بدون اینکه قطعی و یا وقفه ای در شبکه ایجاد شود , می باشد.

پشتیبانی شبکه

چرا به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیاز داریم؟

بعد از نصب و راه اندازی شبکه در اولین مرحله باید به فکر نگهداری و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری خود کنید , چرا که هرچه شبکه شما گسترده تر می شود به طبع نگهداری و عیب یابی آن نیز مشکل تر شده و خیلی بیشتر از قبل به این خدمات نیاز دارید. به طور کلی هر مجموعه ای که از کامپیوتر , اینترنت و شبکه استفاده می کند و از خدمات شبکه بهره مند است , به پشتیبانی شبکه نیاز دارد چرا که ممکن است در شبکه خود مشکلات متعددی را در سطح سخت افزاری و نرم افزاری تجربه مشاهده کند.

بروز مشکلات این چنینی می تواند پیشرفت کار مجموعه را برای مدتی هر چند کوتاه کند و حتی متوقف کند. گره ی چنین مشکلاتی تنها به دست شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه باز می شود. یک شرکت پشتیبانی شبکه به شما کمک میکند تا دیگر در شبکه خود مشکلاتی از قبیل کندی شبکه , قطع و وصل شدن مکرر شبکه , آلودگی شبکه به ویروس و باج افزار ها , امنیت اطلاعات , خرابی تجهیزات و … نداشته باشید و با استفاده از سرویس های متنوعی که برای پشتیبانی شبکه در نظر گرفتند متناسب با نیاز خود و هر بودجه ای که در توان دارید مشکلات خود را حل کنید.

شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبان شبکه چه مشکلاتی را رفع می کند ؟

خدمات شرکت های پشتیبانی شبکه

به دلیل نظارت دوره ای شرکت های پشتیبانی شبکه بر وضعیت شبکه , نگرانی بابت بروز نقص فنی در شبکه و تجهیزات شبکه وجود نخواهند داشت. همین مسئله ی بررسی و نظارت دوره ای وضعیت شبکه سبب می شود که به محض مشاهده ی هر گونه نقص و خللی در شبکه به سرعت نسبت به رفع آن اقدام نمایند. شرکت های شبکه عموما برای رفع مشکلاتی نظیر آنچه در ادامه خواهیم گفت فعالیت می نمایند:
  • null

    مشکلات مربوط به زیرساخت شبکه : مشکلات زیرساختی شبکه معمولا به مواردی گفته می شود که در زیرساخت و یا پسیو شبکه ( مانند کابل کشی های ) بوجود می آید. کارشناس پشتیبان شبکه باید با زیرساخت شبکه ییک مجموعه به خوبی آشنا باشد تا قادر به عیب یابی و رفع مشکلات شود.

  • null

    مشکلات نرم افزاری : شایع ترین مشکلات در شبکه های کامپیوتری , مشکلات نرم افزاری هستند. نقص در سرورهای موجود در شبکه , نقص در سیستم عامل ها و نرم افزار های کلاینت ها و … تنها بخشی از مشکلات نرم افزاری در شبکه می باشد . کارشناس پشتیبانی شبکه باید تمامی نرم افزارها و سرویس های پیاده سازی شده در شبکه را بشناسد و تجربه کافی برای رفع مشکلات این چنینی را داشته باشد.

  • null

     مشکلات سخت افزاری : به تمامی مشکلاتی که ممکن است در تجهیزات شبکه , سرور های موجود , رایانه ها و سایر سخت افزارهای تحت شبکه ایجاد شود مشکلات سخت افزاری گفته می شود. کارشناس پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید بتواند تمامی این مسائل را حل نماید. برخی از این مشکلات به اندازه ای اهمیت دارند که ناتوانی در رفع آن ها ممکن است کل فعالیت یک سازمان و یا شرکت را با اختلال مواجه کند.

خدمات شرکت های پشتیبان شبکه

پشتیبانی سریع

پشتیبانی سریع و همیشه در دسترس

حضور به موقع شرکت های ارائه دهنده سرویس پشتیبانی شبکه و در دسترس بودن آن ها در زمان بروز مشکل از مهم ترین مواردی است که زمان انتخاب شرکت های ارائه دهنده ی خدمات شبکه های کامپیوتری باید به آن توجه کرد. حاضر شدن سریع کارشناسان شبکه علاوه بر اینکه زمان قطعی شبکه را به حداقل می رساند و تنش استرس ناشی از قطعی شبکه را کاهش می دهد از تعطیلی کار , خسارت مالی , اتلاف وقت مشتریان و … جلوگیری می کند. تعهدی که مجموعه چینود نسبت به مشتریان خود دارد باعث شده نسبت به این موضوع حساسیت زیادی به خرج دهند و ارسال به موقع کارشناس به محل مشتری و در مواقع ضرور رفع مشکل از طریق ریموت و … را در دستور کار خود قرار داده است.

مشاوره پشتیبانی شبکه

ارائه مشاوره رایگان در زمینه خدمات شبکه 

یکی از ویژگی هایی که شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود را از سایر رقبای خود متمایز کرده است ارائه مشاوره رایگان در زمینه خدمات شبکه می باشد. ما راهنمایی و مشاوره جامعی را در زمینه نگهداری و حفظ امنیت شبکه در احتیار کاربران خود قرار می دهیم که باعث شده مشتریان ما دید بهتری نسبت به شبکه خود پیدا کنند و پیشرفت شبکه خود را در زمان ارائه سرویس پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به صورت ملموسی احساس کنند. می توانید از خدمات مشاوره ما در خصوص ارتقاء شبکه به سطوح بالاتر , انتخاب و خرید تجهیزات شبکه , سرویس ها و نرم افزار های مناسب کسب و کار شما , مشاوره در خصوصی طراحی شبکه و پسیو شبکه و …. استفاده کنید.

پشتیبانی شبکه ما همراه با مشتری مداری

جلب رضایت مشتری

جلب رضایت مشتری اولویت اصلی ما در ارائه ی سرویس های پشتیبانی شبکه و سایر خدمات شبکه است ما در تلاشیم تا از طریق ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب و عمل به کلیه تعهدات خود در موعد مقرر , به این مهم دست پیدا کنیم ,  چرا که رضایت مشتریان در موفقیت و سودآوری ما نقش به سزایی خواهد داشت و به نوعی معرف کسب و کار ما می باشد.

 

تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه طبق درخواست مشتری

تنظیم قرار دادها مطابق درخواست مشتری

مجموعه چینود تمامی قرارداد های مربوط به خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را با انعطاف پذیری بالایی و طبق درخواست مشتریان و با درنظر گرفتن شرایط و اولویت های آن ها تنظیم کرده و آنها را محدود به شرایط و قوانین خاصی نمی کنیم. همچنین در صورت تمایل کارفرمایان این امکان وجود دارد خدمات مد نظر خود را به صورت تلفنی و یا آنلاین دریافت نمایند.

 

چرا پیشنهاد می کنیم نگهداری از شبکه خود را برون سپاری کنید؟

اگر شبکه خود را برون سپاری کنید , یک تیم متخصص که بر تمامی حوزه های شبکه تسلط دارند پشتیبانی شبکه شما را بر عهده می گیرند. در اینصورت نگرانی بابت مشکلات پیچیده و تخصصی تر در شبکه خود نخواهید داشت. با اینکار به دانش یک نفر وابسته نیستید و مجموعه ای از کارشناسان کار شما را به عهده گرفته اند, تجربه فراوان این تیم متخصص به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک می کنند. از طرف دیگر یک تیم خبره بهتر می تواند امنیت اطلاعاتتان را تضمین کند. و در نهایت پیمانکار ( شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه ) موظف است به شما ضمانت درستی انجام کار دهد , در صورتی که وظایف خود را به درستی انجام ندهند باید میزان جریمه ای که در قرارداد آورده شده است به شما پرداخت کند.

مزایای برونسپاری پشتیبانی شبکه

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • نظارت بر شبکه توسط یک تیم متخصص
  • صرفه جویی در زمان
  • دسترسی به تکنولوژی ها و دانش روز در حوزه شبکه
  • کاهش خطر از بین رفتن اطلاعات
  • انعطاف پذیری بالا
  • قابلیت نظارت بر فضای کاری و مدیریت آن
برونسپاری پشتیبانی شبکه

پشتیبانی و نظارت بر بخش های مختلف شبکه

  • null

    پشتیبانی سرور ها : معمولا هر مجموعه ای که اقدام به راه اندازی شبکه کرده اند تعدادی سرور در اختیار دارند. که این سرور ها به نگهداری و پشتیبانی نیاز دارند. ما در بخش پشتیبانی سرور خدمات متنوعی ارائه می دهیم که عبارتند از : کانفیگ سرور ها و تامین امنیت آن ها ,  بررسی دوره ای سرور ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای پیشگیری از مشکلات احتمالی و از کار افتادن سرور ها , شناسایی و رفع مشکلات ابتدائی در سرور ها ( که ممکن است به مرور زمان مقدمه ای برای مشکلات بزرگتر باشند و باعث از کار افتادن سرور ها شوند. ) , نظافت سالیانه سرور ها , بروزرسانی سرور از نظر سخت افزاری (که هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.) , بروزرسانی سیستم عامل های استفاده شده در سرور , استفاده از سولوشن های کاربردی , بکاپ دوره ای از بخش های مختلف مانند سیستم عامل و نرم افزار ها , تست بکاپ و ….

  • null

    پشتیبانی Network : یکی از بخش های پشتیبانی شبکه ما پشتیبانی نتورک (Network) می باشد. به کلیه دیوایس ها و اتصالات آن ها که ارتباط بین سرور ها و کلاینت ها را برقرار می کنند نت ورک گفته می شود. ما در بخش پشتیبانی نتورک خدماتی مانند کانفیگ سوئیچ ها و روترها و سایر تجهیزات , بهینه سازی نتورک و گسترش و ارتقاء آن , افزایش سرعت , تامین امنیت و …. را ارائه می دهیم.

  • null

    پشتیبانی کلاینت (کامپیوتر ها) : خدمات پشتیبانی شبکه ما در بخش کلاینت عبارتند از پشتیبانی نرم افزار های مورد استفاده در مجموعه (که به دو روش حضوری و غیرحضوری یا ریموت صورت می گیرد) , پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر ها شامل تعمیر و در صورت نیاز ارتقاء آن ها , آموزش نرم افزار های کاربردی به کارمندان , آموزش طریقه حل مشکلات احتمالی و ….

ما چه خدماتی ارائه می دهیم؟

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری عمده فعالیت تیم ما را تشکیل می دهد. با توجه به رشد و پیشرفت چشمگیری که شرکت ها در حوزه IT داشته اند نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری روز به روز بیشتر می شود. مجموعه چینود خدمات بسیاری را در این راستا ارائه می دهد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
  1.  بررسی و ارزیابی شبکه (آیا مطابق استاندرد های روز دنیا و استانداردهای امنیتی طراحی شده است؟)
  2.  پیداه سازی سرویس های امنیتی جهت حفاظت شبکه در برابر ویروس ها , هکرها و …
  3. بررسی مشکلات و خطاهای موجود در شبکه و جمع آوری و رفع آنها
  4. تست بی نقص بودن شبکه
  5. پایدار نمودن وضعیت سلامت شبکه
  6. تضمین امنیت اطلاعات موجود در شبکه
  7. بال بردن سرعت در شبکه و افزایش بازدهی

چه عواملی در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری موثرند؟

از عوامل موثر در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری , میتوان به تعداد کامپیوترها و کاربران فعال و غیرفعال شبکه , تعداد سرور های موجود در شبکه و مشخصات آن ها , سرویس های فعال شده در شبکه , تجهیزات شبکه , نوع سرویس ارتباطی مانند LAN و WAN و وایرلس و در پایان نحوه ی حضور کارشناسان در محل و … اشاره کرد. با توجه به موارد ذکر شده و بعد از براورد نیازهای مشتری, کارشناسان پشتیبان شبکه ای را به محل شرکت اعزام میکنیم که سطح علمی فراتر از نیاز آن مجموعه را دارا بوده تا قادر به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و رفع هر گونه مشکل در شبکه باشند.

به طور کلی سرویس ها و راهکارهای پشتیبانی ارائه شده به کسب و کارها , با توجه به تنوع آنها از جهت نوع و اندازه متفاوت می باشند , و نگهداری از آن ها نیازمند دانش و تجربه ی کافی در این زمینه می باشد. (قابل ذکر است در صورتی که در مجموعه خود بیش از 500 کامپیوتر داشتید پیشنهاد می کنیم اقدام به راه اندازی واحد IT جهت پشتیبانی از شبکه خود کنید.)

پشتیبانی شبکه

ما با روش های زیر خدمات شبکه را ارائه می دهیم:

مجموعه مشاورین فناوری اطلاعات چینود سرویس های پشتیبانی شبکه را به با توجه به نیاز کارفرما به شکل های مختلفی ارائه می کند. که در ادامه به معرفی این موارد و شرایط آن پرداخته ایم:

  • null

    پشتیبانی و عیب یابی حضوری : در صورتی که عملکرد تجهیزات شبکه و نرم افزارهای موجود دچار مشکل شود و این مشکلات از راه دور رفع نشوند کارشناسان ما  در محل شرکت حاضر شده تا با بررسی تجهیزات موجود , نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.

  • null
    پشتیبانی تلفنی : برای پاسخگویی به مشکلات ابتدایی و رایج کاربران شبکه , که در صورت آگاهی , خود قادر به رفع آن ها می باشند.
  • null

    پشتیبانی از راه دور : اتصال به سیستم های کاربران از طریق نرم افزارهای موجود مانند Any Desk , برای رفع مشکلاتی که معمولا به مراجعه حضوری نیاز ندارند و از این طریق قابل حل می باشند.

سوالات متداول

برای اطلاع از نوع و نحوه ارائه خدمات شبکه و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های 02133816490 و 09195330535 تماس بگیرید.

فهرست