معمولا وقتی با شرکت های فناوری اطلاعات برای استفاده از خدمات شبکه یا پشتیبانی شبکه تماس گرفته می شود اولین سوالی که مطرح می شود این است که تعرفه پشتیبانی شبکه چقدر است و چه مبلغی را باید برای این کار پرداخت کنند؟ معمولا برای براورد قیمت پشتیبانی شبکه عوامل زیادی در نظر گرفته می شود در کنار این موارد کمیت و کیفیت خدمات نیز بسیار تاثیر گذار است. در ادامه به معرفی برخی از این موارد پرداخته ایم:
عوامل موثر در تعرفه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
عوامل متعددی در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تاثیر گذار می باشند , هر یک از این موارد می تواند به خودی خود باعث کاهش و یا افزایش قیمت ها شوند . که در زیر به برخی از آنها به صورت مختصر اشاره کرده ایم:
تعداد تجهیزات موجود در شبکه
تعداد تجهیزات شبکه مانند : تعداد کامپیوترها , سرور ها , سوئیچ ها و پرینتر ها و … یکی از مهم ترین عوامل در این قیمت گذاری عا می باشند , هر چه تعداد تجهیزات مورد استفاده در شبکه بیشتر باشد بررسی و عیب یابی شبکه نیازمند صرف زمان بیشتری می باشد در نتیجه کارشناس پشتیبانی شبکه باید زمان بیشتری در محل شرکت حضور یابد تا مشکلات را حل کند. که طبیعتا هزینه ها را نیز بیشتر می کند.
نوع سخت افزارهای استفاده شده در شبکه
نگهداری هر یک از سخت افزار هایی که در کسب و کار شما استفاده می شود به تخصص نیاز دارد بنابراین کارشناس مربوطه باید به کار با آن ها و نگهداری و پشتیبانی از آن ها مسلط و از تجربه ی کافی برخوردار باشد تا در حین کار به مشکل نخورد. طبیعتا هرچه تجربه و تخصص کارشناس IT بیشتر باشد حقوق بالاتری باید به ایشان پرداخت شود.
نحوه ی ارائه ی خدمات
معمولا شرکت های فناوری اطلاعات به دو روش مراجعه حضوری و غیر حضوری (تلفنی و ریموت) خدمات خود را ارائه می کنند. طبیعتا برای ارائه خدمات به روش حضوری در مقایسه با ریموت کارشناس مربوطه باید زمان و انرژی بیشتر صرف کند. پس تعرفه پشتیبانی شبکه در هر دو روش با یکدیگر تفاوت جزئی خواهد داشت. معمولا شرکت ارائه دهنده خدمات متناسب با درخواست کارفرما و حجم کاری و بزرگی شبکه نحوه ی ارائه ی خدمات را مشخصص می کنند.
نرم افزارهای پیاده سازی شده در شبکه
یکی دیگر از عوامل موثر در براورد قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نرم افزار و سرویس هایی است که در شبکه نصب و راه اندازی شده اند مانند : نرم افزار های مانیتورینگ شبکه , فایروال ها , اکتیو دایرکتوری , نرم افزار های مجازی سازی و …. می باشد که نیازمند حضور کارشناسانی با تخصص های مرتبط می باشند و متناسب با سطح تخصص کارشناس مقدار هزینه ها تغییر می کند.
مسافت مشتری از شرکت ارائه کننده خدمات
مسافتی را که باید کارشناسان ارائه دهنده ی خدمات از محل شرکت خود تا محل مشتری طی کنند در قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری موثر است و با افزایش مسافت قیمت ها نیز ممکن است کمی افزایش یابد.
تعداد دفعات مراجعه کارشناس
تعداد دفعاتی که کارشناسان در طول ماه و یا هفته در شرکت مشتری حضور می یابد متناسب با نیاز کارفرما متغیر می باشد , روزهای مراجعه در براورد تعرفه پشتیبانی شبکه تاثیر گذار می باشند . یعنی هرچه تعداد روزهایی که بیشتر باشد به طبع هزینه ها افزایش می یابد.
تعرفه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری چینود
همانطور که می دانید هر مجموعه ای امکانات و تجهیزات متفاوتی از سایر شرکت ها دارد همینطور سرویس های اجرا شده در شبکه آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل نمی توان برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه هزینه و تعرفه واحدی را مشخص کنیم. معمولا مجموعه چینود با مراجعه حضوری در محل مشتریان و بررسی شبکه و تست تجهیزات موجود , برآورد نیاز های کارفرما و …. هزینه ی خدمات را برآورد کرده و در اختیار مشتری قرار می دهد. در این مقاله به صرف اینکه میانگینی از تعرفه پشتیبانی شبکه داشته باشید هزینه هایی آورده شده است , اما پیشنهاد می کنیم ابتدا با شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه تماس گرفته شرایط کاری و اطلاعات کاملی از زیرساخته شبکه خود , سرویس ها و … در اختیارشان قرار دهید تا بتوانند به صورت دقیق هزینه ی آن را محاسبه و در اختیارتان قرار دهند.
پکیج پشتیبانی شماره 4
استقرار کامل کارشناس
–
60 کامپیوتر
20 پرینتر
نرم افزارهای پشتیبانی شده
File Sharing – Printer Sharing -Antivirus – Firewall – Internet Management – Switch Cisco – Router Mikrotik – Router Cisco – Backup Server – Active Directory – Virtualization – Access Point – Internet Management – Voip Server – Sanstorage – رادیو – اتوماسیون
پکیج پشتیبانی شماره 3
استقرار کامل کارشناس
–
40 کامپیوتر
12 پرینتر
نرم افزارهای پشتیبانی شده
File Sharing – Printer Sharing -Antivirus – Firewall – Internet Management – Switch Cisco – Router Mikrotik – Backup Server – Active Directory – Virtualization – Access Point – Internet Management
پکیج پشتیبانی شماره 2
دو بار مراجعه کارشناس
12 ساعت پشتیبانی غیرحضوری
20 کامپیوتر
8 پرینتر
نرم افزارهای پشتیبانی شده
File Sharing – Printer Sharing -Antivirus – Firewall – Internet Management
پکیج پشتیبانی شماره 1
یک بار مراجعه کارشناس در ماه
7 ساعت پشتیبانی غیرحضوری
8 کامپیوتر
3 پرینتر
نرم افزارهای پشتیبانی شده
File Sharing – Printer Sharing – Antivirus
مجموعه ما بعد از درنظر گرفتن شرایط مشتریان خود و خدمات درخواستی ایشان مناسب ترین قیمت را در کنار کیفیت بالای ارائه ی خدمات برای آنها در نظر گرفته و اقدام به ارسال پیش فاکتور نموده تا در صورت موافقت مشتریان شروع به کار کنند . امید است که رضایت مشتریان را کسب نمائیم. در صورت تمایل جهت اطلاع از تعرفه پشتیبانی شبکه می توانید با شماره 02133816490 و 09195330535 تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنید.