راه اندازی شبکه پایه و زیرساخت استفاده از خدمات شبکه است. با راه اندازی شبکه انجام این کار شاهد رفع شدن بسیاری از مشکلات مجموعه خود خواهید بود , سرعت انجام کار بالا می رود علاوه بر این امنیت اطلاعاتتان تضمین می شود و مهم تر از همه راندمان کاری مجموعه را نیز افزایش خواهید داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نصب و راه اندازی شبکه , هزینه ها , امکانات مورد نیاز و … می توانید در تمامی روز های هفته با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نصب و راه اندازی شبکه

شبکه چیست؟

زمانی که دو یا چند سیستم کامپیوتری را برای رسیدن به اهداف خاصی با روش های مختلف به یکدیگر متصل می کنید اصطلاحا یک شبکه راه اندازی کرده اید. (منظور از سیستم های کامپیوتری رایانه ها , پرینترها و … می باشد). عموما هدف ازنصب و راه اندازی شبکه می تواند تبادل اطلاعات میان کاربران مجموعه در محیطی کاملا امن , بالا بردن سرعت انجام کار , کاهش هزینه ها و … می باشد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

چرا توصیه می کنیم راه اندازی شبکه را جدی بگیرید؟

امنیت اطلاعات : تصور کنید در یک مجموعه کارمندان پشت سیستم های کامپیوتری خود مشغول به کار هستند و وظایف روزانه خود را انجام می دهند. عموما کارمندان برای پیشبرد و ادامه کار باید با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند. بدون نصب و راه اندازی شبکه ناچارند با استفاده از یک حافظه جانبی مانند فلش اطلاعات را به دست سایر کارمندان برسانند. اینکار علاوه بر اینکه زمانبر است و وقت کارمندان را تلف می کند , مدیریت متمرکز بر دیتای جابه جا شده نخواهید داشت, ممکن است امنیت اطلاعات مجموعه به مخاطره بیافتد و افراد مختلف بتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند که کاری بسیار خطرناک است.

برای رفع این مشکل می توانید با راه اندازی شبکه داخلی و در کنار آن پیاده سازی و راه اندازی فایل شرینگ , شرایطی را فراهم کنید که کاربران به دیتای مورد نظر خود در بستر شبکه دسترسی پیدا کنند بدون اینکه به حافظه ی جانبی نیاز داشته باشند.

به علاوه با تعریف سطح دسترسی می توانید مشخص کنید چه افرادی به چه دیتایی دسترسی داشته باشند و با اینکار تضمین می شود که دیتای مهم خارج از دسترس افراد غیرمجاز هستند و از مجموعه خارج نمی شوند به عبارتی امنیت آنها را تضمین می کنید.

اشتراک سخت افزار : تصور کنید قصد دارید در مجموعه برای کارمندان خود پرینتر تهیه کنید تا در مواقع لزوم از فایل های خود پرینت تهیه کنند. در صورتی که شبکه ای نداشته باشید مجبورید برای تک تک کارمندان پرینتر خریداری کنید که هزینه ای سرسام آور دارد. راه حل دیگر اینکه کاربران برای تهیه پرینت های خود , فایل مورد نظر را به سیستم دارای پرینتر منتقل کنند و آن را چاپ کنند. که علاوه اتلاف وقت کاربران و کاهش بازدهی ممکن است اطلاعات در اختیار افراد غیرمجاز قرار بگیرد و امنیت اطلاعاتتان را تهدید کند.

با راه اندازی شبکه می توانید یک پرینتر را بین چندین کاربر به اشتراک گذارید و هر کاربر به سادگی و از پشت سیستم خود , بدون اینکه فایل جا به جا کند , دستور پرینت را ارسال و پرینت مورد نظر خود را در فضایی امن تهیه کند.

با اینکار هزینه های خرید تجهیزات از جمله پرینتر به صورت چشمگیری کاهش می یابد و به جای خرید پرینتر برای تک تک کاربران با استفاده از یک یا دو پرینتر نیاز مجموعه را تامین کنید و مهم تر از همه هزینه های پشتیبانی پرینتر ها , تعمیرات و فضای نگهداری از پرینتر ها را نیز کاهش خواهید داد.

مدیریت اینترنت : فرض کنید در شرکت شما خبری از شبکه نیست و هر کاربر با سیستم خود به اینترنت مجموعه متصل می شود با اینکار هیچ مدیریت روی حجم مصرفی سرعت و محتوای استفاده شده در فضای اینترنت نخواهید داشت و مشکلات زیادی پیش روی شماست که ممکن است برای شما ناخوشایند باشد و کار را برای شما سخت کند. که در ادامه به آن می پردازیم :

  1. ممکن است هر کاربر در اتصال به اینترنت به مشکل بخورد و رفع مشکل تک تک کاربران به صورت دستی فرایندی بسیار زمان بر است و در صورت تعداد بالای کارمندان ممکن است حتی تا چندین روز درگیر رفع مشکل اینترنت کاربران باشید
  2. فرض کنید اگر یک کاربر تصمیم بگیرد فایلی با حجم بالا دانلود کند با اینکار سرعت سایر کاربران را پایین می آورد چرا که با اینکار به سادگی می تواند تمام پهنای باند موجود را مصرف کند و ممکن است سایر کارمندان حتی نتوانند از اینترنت استفاده کنند. بدون راه اندازی شبکه مدیریت کاربران کاری دشوار است و نمی توان دائما در رابطه با نحوه ی استفاده از اینترنت به کارمندان تذکر داد.
  3. از طرفی اگر روی حجم مصرف کاربران مدیریتی نداشته باشید ممکن است کارمندان بیش از نیاز خود از اینترنت مجموعه استفاده کنند و مجبور به صرف هزینه های بیشتر برای تامین نیاز آن ها باشید گاهی ممکن است با خرید حجم بیشتر هم نتوانید این مشکل را حل کنید.
  4. زمانی که کنترلی روی استفاده از اینترنت کاربران نداشته باشید ممکن است به کار آنها نیز لطمه وارد شود چرا که ممکن است تایم زیادی را صرف وبگردی و انجام کارهای شخصی خود کنند و به وظایف کاری خود توجه نکنند.
  5. بی توجهی به موضوع مدیریت اینترنت ممکن است امنیت کاربران و سیستم های کامپیوتری شان را کاهش دهد.

در صورتی که با نصب و راه اندازی شبکه و راه اندازی فایروال (مانند راه اندازی فایروال کریو) به سادگی می توانید مشکلات مربوط به حجم , سرعت و پهنای باند و امنیت را رفع کنید.

مدیریت متمرکز : زمانی که شبکه ای وجود ندارد و قصد دارید نرم افزار خاصی را برای کاربران نصب کنید مجبورید نرم افزار مربوطه را تک به تک روی سیستم هر کاربر نصب کنید که کاری بسیار زمانبر و طاقت فرساست. در صورتی که با راه اندازی شبکه به سادگی می توانید به صورت یکجا نرم افزار و در آن واحد برای همه کاربران نصب کنید و در زمان خود صرفه جویی داشته باشید.

استفاده از شبکه در بحث آموزش : در زمینه آموزش کاربران استفاده از شبکه بسیار تاثیرگذار است به عنوان مثال اگر قصد آموزش موضوعی برای تمام کارمندان را دارید همه ی کاربران می توانند تحت شبکه تصویر و متن اموزش را مشاهده کنند و از آن استفاده کنند.

ارتباط شعب : اگر چندین شعبه داشته باشید برای انجام بسیاری از کارها از قبیل تبادل اطلاعات ناچار هستید دائما در مسیر بین دو شعبع در رفت و آمد باشید که این کار تاثیر زیادی در کاهش امنیت اطلاعات خواهد داشت. اما با راه اندازی شبکه به سادگی دو شعبه با یکدیگر در ارتباط هستند و تبادلات خود را به سادگی و بدون هزینه انجام خواهند داد.

نکته : در کل در کنار تمامی موارد گفته شده لازم به ذکر این نکته است که با وجود شبکه تمامی فعالیت ها متمرکز خواهد شد که باعث افزایش امنیت , بالا رفتن سرعت کار و کاهش هزینه ها می شود و کمک شایانی به پیشرفت بیزینس و کسب و کار شما می کند.

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

نصب و راه اندازی شبکه را به کدام مجموعه ها پیشنهاد می کنیم؟

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به منظور ارائه ی خدمات بانکی به مشتریان در سراسر نقاط کشور , و ارتباط شعب بانکی با یکدیگر نیاز دارند تا از طریق شبکه های کامپیوتری  به یکدیگر متصل شوند و با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

شرکت ها و کارخانه ها

شرکت ها و کارخانه ها به دلیل بالا بودن حجم کاری و تعداد زیادی پرسنل , نیازمند بهینه سازی منابع خود و بالا بردن سطح امنیتی اطلاعات خود دارند. به همین دلیل نیاز دارند تا با شرکت های فناوری اطلاعات معتبر , برای اجرای شبکه خود مشورت کرده و راهنمایی بگیرند.

 

جا به جایی و ارتقاء شبکه

یکی دیگر از مواقعی که به نصب و راه اندازی شبکه مجددا نیاز پیدا می کنیم زمانی است که مجموعه ای قصد جابه جایی تجهیزات و به طور کلی شبکه ی خود را از ساختمانی به ساختمان دیگر دارد و یا مواقعی که با بزرگ شدن مجموعه نیاز به ارتقاء شبکه و رفع مشکلاتی که در زیرساخت شبکه دارند. در چنین مواقعی به بررسی دقیق وضعیت شبکه و کنترل تجهیزات شبکه دارند تا شرایط اعمال تغییرات را با کمترین هزینه و بهترین شکل ممکن از نظر فنی فراهم کنند.

 

بانک ها موسسات مالی و اعتباری

امروزه در دانشگاه ها و موسسات آموزشی تنها راه برقرای ارتباط میان اساتید و دانشگاه(ثبت نمرات دانشجویان , رسیدگی به اعتراضات دانشجویان و برنامه ریزی کلاس ها و تایم امتحانات) , اساتید و دانشجویان (این ارتباط از طریق نرم افزار های اجرا شده در شبکه برای ارسال نمرات امتحانات , ثبت تکالیف و … میسر می باشد) , دانشجویان با دانشگاه (جهت انتخاب واحد , پرداخت شهریه , بررسی نمرات و ثبت اعتراضات و پیشنهادات) از طریق نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری امکان پذیر می باشد.

ارائه خدمات اکتیو و پسیو شبکه

خدمات شبکه های کامپیوتری در یک مجموعه , در دو بخش خدمات پسیو شبکه و خدمات اکتیو شبکه دسته بندی و اجرا می شوند. به خدماتی که مربوط به زیرساخت شبکه و نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه صورت می گیرند پسیو شبکه گفته می شود و خدماتی که به منظور پیاده سازی سرویس های مورد نیاز و پروژه های نرم افزاری مانند : نرم افزارهای کاربردی تحت شبکه , نصب و راه اندازی سرویس های شبکه روی سرور ها , راه اندازی فایل های نرم افزاری و سخت افزاری , راه اندازی اتوماسیون های اداری , پیکربندی سوئیچ , روتر و میکروتیک و …. اکتیو شبکه می گویند.

چینود با در اختیار داشتن پرسنل خبره در زمینه ی نصب و راه اندازی شبکه خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • کابل کشی شبکه
  • تهیه تجهیزات شبکه
  • نصب تجهیزات شبکه
هزینه راه اندازی شبکه

براورد هزینه ها

راه اندازی شبکه از آن دسته خدماتی است که بد دلایل مختلف نمی توان هزینه ی ثابت و مشخصی را جهت ارائه ی خدمات تعیین کرد و میزان هزینه ای که پرداخت می کنید به موارد متعددی بستگی دارد که ممکن است هزینه های شما را افزایش را کاهش دهند. مثلا مبلغی که برای راه اندازی یک شبکه کوچک با 10 کاربر می پردازید طبیعتا با هزینه ای که برای راه اندازی شبکه در یک مجموعه با 500 کاربر باید پرداخت شود قابل قیاس نیست.

از طرفی تعداد و کیفیت تجهیزات استفاده شده برای اجرای شبکه در هزینه ها بسیار تاثیرگذار است.  شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود در طول سالهای فعالیت خود همواره در تلاش بوده خدمات خود را با بالاترین کیفیت و هزینه های منطقی ارائه دهد. از این رو در قبال مشترین خود کیفیت و هزینه های خود را تضمین می کند.

چرا چینود؟

نصب و راه اندازی کاری بسیار تخصصی است و اجرای آن به دانش و مهارت و تجربه ی بالایی نیاز دارد. هر گونه اشتباهی در طول انجام کار ممکن است جبران ناپذیر باشد بر همین اساس ضروری است جهت دریافت خدمات از شرکت معتبر با کادری متخصص کمک بگیرید تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانند آن را پشتیبانی و مدیریت کنند.

شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود از سال 1395 فعالیت خود را به صورت رسمی در زمینه ارائه خدمات شبکه آغاز کرد. در طول تمامی سالهای فعالیت خود از کارشناسان متخصص با دانش فنی و تجربه بالا کمک گرفته است که می توانند در هر مرحله ای کیفیت کار خود را تضمین کنند از همین رو کلیه خدمات ارائه شده را با دو ماه پشتیبانی رایگان ارائه می کنند.

نوشتهٔ قبلی
خدمات شبکه در سعادت آباد
نوشتهٔ بعدی
چرا چینود
فهرست