دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه

اکثر شرکت ها برای افزایش بهره وری مجموعه خود از خدمات شبکه استفاده می کنند به همین دلیل نیاز دارند فکری به حال پشتیبانی شبکه خود کنند. ما در این مقاله قصد داریم دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه را برای شما بیان کنیم تا دید بهتری نسبت به این مسئله پیدا کنید و در این رابطه تصمیم گیری بهتری داشته باشید. با ما همراه باشید:

دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه

اصطلاح پشتیبانی شبکه به چه معناست؟

طی سالهای اخیر صاحبان مشاغل نگاه ویژه ای به شبکه های کامپیوتری داشته اند و راه اندازی شبکه را در لیست اقدامات خود قرار داده اند. تمامی این مجموعه ها با توجه به وسعت شبکه خود و تعداد سرویس ها و تجهیزاتی که در شبکه خود دارند نیاز به نگهداری از شبکه دارند در واقع نیاز دارند یک کارشناس شبکه بر وضعیت شبکه آنها نظارت داشته باشد و در صورت بروز اشکال در شبکه , مشکلات را رفع کند تا از قطعی شبکه جلوگیری کند. به این اقدامات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری گفته می شود. به زبان ساده تر به مجموعه اقداماتی که برای حفظ و نگهداری و رفع مشکلات شبکه صورت می گیرد , گفته می شود. در ادامه به صورت کاملتر دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه را شرح داده ایم.

مزایای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان

کاهش هزینه ها

کاهش هزینه ها

بهره مندی از دانش روز

تکیه بر دانش روز

رفع تخصصی مشکلات شبکه

رفع مشکلات به صورت تخصصی

چرا شرکت ها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند؟

دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه شاید سوال اکثر مجموعه هایی که از خدمات شبکه های کامپیوتری استفاده می کنند , باشد. در ادامه دلایلی که شرکت ها را به استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه قانع می کند بیان کرده ایم:

نگهداری و حفاظت از شبکه

یکی از اصلی ترین اهداف و دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه , نگهداری و حفاظت از سخت افزارها و نرم افزارهای اجرا شده در شبکه می باشد که با رعایت اصول و استانداردهای موجود محقق می شود. برای اینکار معمولا ابتدا نقشه کلی شبکه تهیه می شود و تجهیزات موجود در شبکه از جمله کامپیوترها , سرورها , سوئیچ , روتر و … مستندسازی می شوند. تا بتوانند اطلاعات کاملی از وضعیت شبکه داشته باشند و در صورت بروز مشکل راحتتر و سریعتر بتوانند آن را ریشه یابی و رفع کنند

بی توجهی نسبت به مستندسازی شبکه خصوصا در کمپانی هایی با شبکه بزرگ و گسترده باعث اتلاف زمان و هزینه ی زیادی می شود چرا که پروسه عیب یابی شبکه و رفع مشکل را به تعویق می اندازد.

نگهداری و حفاظت از شبکه

اقدامات کارشناس پشتیبانی شبکه برای حفاظت و نگهداری شبکه

  •  مستندسازی سرویس های موجود در شبکه و تجهیزات
  •  تهیه نقشه هایی از زیرساخت شبکه
  •  ارائه گزارش هایی از وضعیت شبکه به صورت دوره ای به کارفرما
  •  بررسی شبکه و نظارت دوره ای سرویس‌ها و نرم‌ افزارهای موجود در شبکه
  •  دریافت اطلاعات از پرسنل و مانیتور کردن عملکرد آنها در شبکه و نحوه استفاده آن ها از تجهیزات موجود در شبکه
  •  و …

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه

زمانی که شبکه ای راه اندازی می شود ممکن است به دلایل مختلفی مسائل و مشکلاتی در شبکه ایجاد شود که عملکرد و راندمان کاری شما را پایین می آورند. در این شرایط کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه دارد موارد ایجاد شده را شناسایی و رفع کند. رفع مشکلات شبکه زمانی اثر گذار می باشد که در زمان کوتاه و به بهترین و تخصصی ترین حالت ممکن انجام شود و باعث اتلاف وقت کارمندان نشود. بی توجهی به مشکلات شبکه علاوه بر اتلاف وقت کارمندان خسارات مالی زیادی به شرکت وارد می کند. با توجه به این وارد می دانیم که یکی از دلایل نیاز شرکت ها به پشتیبانی شبکه رفع مشکلات شبکه می باشد.

عیب یابی شبکه

معمولا رفع مشکلات شبکه به روش های مختلفی مانند رفع مشکلات به صورت مراجعه حضوری, ریموت و پشتیبانی تلفنی توسط کارشناس پشتیبانی شبکه انجام می شود که نوع آن با توجه به نیاز کارفرما تعیین می شود. لازم به ذکر است پشتیبانی تلفنی و ریموت معمولا برای رفع مشکلاتی با پیچیدگی کمتر و مواردی که نیاز به تغییر در سخت افزارهای شبکه نیست ,مورد توجه قرار می گیرد.

شرکت مشاورین فناوری اطلاعات چینود ارائه دهنده خدمات شبکه , خدمات پسیو شبکه , خدمات امنیت شبکه , مشاوره رایگان می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02133816490 و 09195330535 تماس بگیرید.

نوشتهٔ قبلی
آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر – شبکه کردن کامپیوترها به صورت LAN
نوشتهٔ بعدی
راه اندازی فایروال کریو

دسته‌ بندی مطالب

فهرست